piątek, 23 marca 2012

Diablo 1 - mod Rebirth - wywiad z twórcą

W poprzednim poście pisałem o modzie Rebirth do Diablo 1, czas na wywiad z twórcą, który kiedyś przeprowadziłem.

Oto króciutki, przetłumaczony na nasz piękny język (czasami trochę nie stylistycznie, wybaczcie), wywiad z twórcą Rebirth, który przeprowadziłem 24.04.2003. Jak będziecie chcieli to mogę też umieścić go w oryginalnej, czyli angielskiej, wersji językowej.


1. Wiem, że nazywasz się Valerio Mostacci, a Twój nick to Labiri, mieszkasz we Włoszech, powiedz coś więcej o sobie, np. w jakim mieście mieszkasz, co robisz - szkoła, praca, ile masz lat?

Mieszkam w Rzymie, jestem studentem/uczniem trzeciego roku w szkole nauk ścisłych. Mam 17 lat. (wow, to mnie ostro zaskoczyło - Kalais). Moje hobby to muzyka z gatunku Metal, przyjaciele, Diablo, i zanim zerwaliśmy, dziewczyna... (no tak, to w sumie nie hobby ;)

2. Kiedy pokochałeś Diablo, kiedy zacząłeś grać w Diablo i co lubisz w Diablo?

Pokochałem Diablo od drugiego razu kiedy w nie grałem. Jakoś pod koniec 1999. Pokochałem (i nadal kocham) atmosferę, fabułę, które to otaczają i wypełniają mnie kiedy gram. Kocham tą grę. To wspaniała gra, tak jak StarCraft. Dają one mi wyobrażenie tego, co dzieje się w Piekle.

3. Dlaczego postanowiłeś zrobić Rebirth, jakie jest żródło pomysłu zrobienia tego moda i kiedy zacząłeś go robić?

Więc... Zacząłem tłumaczyć Diablo na włoski. Wtedy uświadomiłem sobie, że mogę zrobić coś więcej, i zacząłem zmieniać wiele rzeczy, dobrze się przy tym bawiąc. Póżniej nastał czas "Devastation Moda", małego i niekompletnego moda, pełnego błędów, zawieszeń i nie wyważonego. Wspominanie tej małej przygody jest dla mnie bardzo zabawne, gdyż było to naprawdę gówno :)) (sorry za słownictwo ;) No i po tym zdecydowałem nauczyć się czegoś więcej i zrobić poważnego moda. "Poważny" projekt zaczął się około Lutego 2001 i trwa do dzisiaj. Początkowo nazywał się "Labyrynth Mod", póżniej "Rebyrth Mod", i w końcu "Rebirth Expansion", przy tonie zmian i dodatków, które udało mi się zaimplementować, teraz jesteśmy tutaj :)

4. Czy robiłeś Rebirth sam, jeżeli nie to z kim?

Częścią programistyczną/kodowania zajmowałem się sam z pomocą ludzi z różnych krajów ze sceny modowej (podziękowania dla Zamal+Zenda, OmleTTooos, Foxbat, Dr.Zed i dla reszty). Póżniej podczas rozwijania moda poznałem Bolasa (web manager) i Sherpya (server tech), Devastator (cel format support) i wszystkich testerów z włoskiej sceny Diablo.

5. Jakich programów używałeś do robienia Rebirth, i tych nowych grafik?

Używałem narzędzi takich jak: A.x.e., CV5, W32Dasm, Mpq2k, WinMPQ, Paintshop Pro 7 i kilku innych, audio i cośtam.

6. Czy lubisz Diablo II, skoro robisz moda do Diablo I, wolisz jedynkę od dwójki, czy mam rację?

Tak, grałem sporo w LoD. Ale zobaczyłem ogromne możliwości modyfikowania i poprawiania engineu D2 i zobaczyłem również że dużo ludzi wzięło się za robienie modów do d2/lod.
Więc cały czas chciałem pracować nad D1, ponieważ bardzo mnie to cieszyło i co bardzo ważne i motywujące mnie cały czas: ludzi robiących mody do D1 jest mniej niż 10.
Więc dobrze zrobiony mod do D1 to kawał ciężkiej pracy, szczególnie że bardzo ciężko jest zrobić zaawansowane modyfikacje, więc postanowiłem podjąć to wyzwanie.

7. Czy lubisz oficjalny dodatek do Diablo - Hellfire i co o nim sądzisz?

Hellfire? Fantastyczny. Śniłem o nim w noc przed tym jak go dostałem. Jest niesamowity... Moje plany na przyszłość są skoncentrowane na tym, aby dodać rzeczy z Hellfire, jak np. potwory, czy przedmioty. Jeśli Ci mogę coś powiedzieć, Kalais, razem z Sherpya pracujemy nad możliwością grania w Hellfire na Bnecie. Ja zrobiłem rzeczy związane z modem, a Sherpya pracuje nad rzeczami związnanymi z serverem. Rezultaty są całkiem optymistyczne, ponieważ udało mi się całkowicie dodać obsługę Battle.netu w Hellfire. Wiedz, że Hellfire początkowo był napisany tak, aby współpracował z Bnetem (możesz zobaczyć w kodzie znacznik i kanał, HRTL i Hellfire Retail Channel), więc myślę że Rebirth 2 będzie bazował na BnetHellfire.. eheheh ;)

8. Jaki jest Twój ulubiony mod do Diablo I i dlaczego? (oczywiście nie mów - Rebirth ;)

Netherworld mod. Wydaje mi się bardzo interesujący, jak widzisz wziąłem kilka pomysłów z niego, np. grafikę Oka w Hellu. Ale wydaje mi się, że wszystkie mody mają coś interesującego i oryginalnego, a ja lubię wszystko co ma coś oryginalnego.

9. Czy finalna wersja Rebirth będzie kompatybilna z postaciami z bety?

Nie wiem, na razie sprawdzamy sytuację dotyczącą cheatowania w Becie.

10. Wiele ludzi pyta, kiedy będzie finalna wersja Rebirth?

Nie wiem kiedy. Wiem tylko, że nie długo... finalna wersja jest całkiem blisko.

11. Czy myślisz o angielskiej wersji Rebirth?

Tak, mam ją w planach. Zacznę nad nią pracę gdy finalna i stabilna wersja już będzie gotowa, i ta angielska wersja będzie w 100% kompatybilna z innymi wersjami.

12. Co z tym Secret Levelem, wiem że nie ma go w Becie, czy będzie w ostatecznej wersji?

Jeśli Ci coś powiem, to nie będzie już "secret"... eheh, nie sądzisz? ;)

Ok, dzięki za wywiad i dzięki za dobrego moda, daje on dużo radości mi i wielu diablofanom. :) Pozdrawiam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz